איך עושים קידום אורגני בגוגל ב-2024?

שתי תיקיות קידום אתרים בגוגל עליהן כתוב 2023 ו-2024

האלגוריתם של גוגל עובר פיתוחים חסרי תקדים. איך כל זה משפיע על אסטרטגיית קידום האתר? ספוילר: איכות התוכן רק נעשית יותר ויותר רלוונטית. אז איך עושים קידום אורגני בגוגל שקולע בול לעדכונים החדשים? ריכזתי כאן כמה דגשים קריטיים לקידום אתרים בגוגל שחייבים להפנים לשנת 2024.

נראה שכבר כמה שנים התחילה מסורת חדשה בעולם השיווק הדיגיטלי. כמעט ואין שנה שלא נפתחה בזמן האחרון עם אותם הספדים חוזרים ונשנים – קידום אורגני כבר לא רלוונטי, הם מכריזים בתוקף. הפעם זה סופי, ה-SEO מת, כמו הדיסקו, כמו הפאנק, כמו הלייזר דיסק. בכל שנה ההצהרות ודאיות יותר ובכל שנה התוצאות מדברות בעד עצמן – מדובר בקשקוש מוחלט.

והרבה זמן שאלתי את עצמי, למה בעצם? מה גורם לכל נביאי הדיגיטל האלה לפזר את נבואות הזעם האלה? בסופו של דבר, קיבלתי את התשובה דרך מערכון קלאסי של מונטי פייתון. בתחילת הסרט "מונטי פייתון והגביע הקדוש" עוברת עגלה בעיירה לאסוף את המתים. אחד מאנשי העיירה מגיע ומניח על העגלה מישהו, אלא שאז ה"גופה" צועקת "אני לא מת!". האיש שהביא אותו מתווכח איתו שממילא ימות בקרוב ושיפסיק להקשות על כולם ולבסוף, נותן לו מכה עם נבוט על הראש, הורג אותו וזורק על העגלה.

כשהעבודה הופכת למאתגרת, הכי קל להכריז – "זה לא רלוונטי יותר!" ולעבור לקיצורי דרך. וכן, אין ספק – קידום אתרים בגוגל דורש מעקב אינסופי, נכונות להתחדש וחשיבה יצירתית. בסופו של דבר, גם בשנת 2024 SEO הוא הכלי האמין, היעיל והיציב ביותר לתת לאתר חשיפה. כשאנחנו מכריזים שהוא כבר לא רלוונטי, אנחנו בעצם אומרים ללקוח "לא איכפת לנו שתשלם יותר על קמפיינים וקניית קישורים כדי שהחיים שלנו יהיו קלים". ולא משנה כמה אנחנו לומדים שוב ושוב בסוף הדרך שהאלגוריתם עולה על קיצורי הדרך האלו, שזה רק עניין של זמן עד שניכנס שוב להיסטריה ונתחיל לערוך שינויים – רבים עדיין בוחרים בטווח הקצר בכל פעם מחדש.

אז לאלו מאיתנו שרוצים לבנות לעסק בסיס יציב, שרוצים לאט ובטוח לבנות סמכות דיגיטלית עוצמתית, לשמור את האתר בדירוג גבוה ולשמור את עצמם מפני כל "עונש" שגוגל יכול להטיל עליהם בעתיד – אלו החידושים החשובים ביותר שפשוט חייבים ליישם באסטרטגיית קידום אתרים בשנת 2024.

עדכון Hidden Gems – עוד ניצחון לתוכן איכותי

אני אחזור על המנטרה הקבועה שלי: לא משנה אילו שינויים יתרחשו בטכנולוגיית ה-Web בשנים הקרובות, אילו טריקים וקיצורי דרך חדשים ימציאו כדי לעקוף בדירוג – תוכן איכותי ורלוונטי תמיד ינצח. אולי לא בשבועות הראשונים ואולי גם לא תוך חודש-חודשיים, אבל לאלו שמבינים שקידום האתר הוא כמו השקעה במניה, שדורשת מאיתנו להתאזר בסבלנות ולא להיבהל מכל תנודה בטווח הקצר, ברור שהתוכן הוא המלך גם בשנת 2024.

אז איך עושים קידום אורגני בגוגל לאור ההבנה הזאת? עדכון Hidden Gems מרחיב יותר מתמיד את ההגדרה למקורות ברי סמכא. גוגל מפנימה עיקרון חשוב – גולשים מחפשים את האינפוט האישי, החוויה הסובייקטיבית של קהילת המשתמשים. לכן, שיתופי חוויה ממקור ראשון של משתמשים אמיתיים הופכים לכלי אדיר להזניק את הדירוג. העדכון למעשה נותן תיעדוף לתוכן שמגיע במקור מרשתות חברתיות, פוסטים בבלוגים ובפורומים וחומרים אחרים שנסובים סביב חוויה אישית.

העדכון הוא חלק מחבילת ה-Core Web Vitals העדכנית ביותר. גוגל מבהירה שהעדכון הזה יודע לזהות אותנטיות משתמשים ולכן, כל ניסיון לפתוח חשבונות פיקטיביים כדי להקפיץ את סמכות האתר לא יעבדו. איך הם עושים את זה? בשלב הזה עוד לא ברור, אבל מה שבטוח הוא שככל שהתוכן הזה ייתפס כבעל ערך מוסף ואותנטי על ידי גוגל, היא תיתן לו משקל משמעותי בחיפושים. אז עכשיו יותר מתמיד, כדאי לתת תיעדוף לקידום ביטויים מהסוג הזה.

חיפושים קוליים הם עדיין קריטיים לקידום אורגני בגוגל

נכון לדיווחים עדכניים, כ-45% מהחיפושים בגוגל הם חיפושים קוליים. המגמה הזו ממשיכה לעלות בקצב אדיר, ככל שהשימוש בעוזרים וירטואליים ורמקולים חכמים רק נעשה נפוץ יותר. חלק משמעותי מהחיפושים האלו הוא תלוי מיקום. כלומר, החיפושים מתבצעים כדי לאתר עסק שימושי בסביבה. חשוב שעסקים ייקחו בחשבון את התובנה הזו כשהם מיישמים אסטרטגיית קידום.

  • דרך יעילה אחת ליישם את התובנה הזו היא לקדם ביטויים בצורת שאלה, בעיקר כאלו בשפה טבעית שהגיוני שישמשו אותנו בדיבור קולי
  • כתיבת תוכן שאלות ותשובות יקלע בול למאמץ הזה
  • חיפושים מבוססי מיקום לעתים קרובות יקלעו לחיפושים כאלה וכדאי שנשקיע בביטויים האלו, בעיקר אם מדובר בעסק עם מיקום פיזי
  • וכמובן, מכיוון שהרוב המכריע של החיפושים האלה מתבצע בנייד, חשוב לוודא שהאתר רספונסיבי לניידים – עיקרון שתמיד כדאי לשמור עליו, בלי קשר לחיפוש הקולי.

איך עושים קידום אורגני בגוגל מותאם פלטפורמה?

זו שאלה שהולכת ונעשית קריטית יותר ככל שהזמן חולף ובשנת 2024, חשוב שנקדיש לה את תשומת הלב שלנו. לעתים קרובות מדי מקדמים נוטים לייצר תוכן ולמחזר אותו לפלטפורמות השונות. עכשיו, כשכולם הכתירו את ה-AI בתור המשיח של עולם התוכן, זה נעשה מפתה מתמיד. רלוונטיות לפלטפורמה היא אלמנט מדיד ולגוגל יש את היכולת לבחון אותו. לכן, חשוב לא רק שהתוכן שלנו לא יהיה משוכפל מילה במילה, אלא להתאים אותו לפלטפורמה. תוכן שנועד לטיקטוק או אינסטגרם פשוט לא יכול להיות כתוב כמו תוכן לבלוג מקצועי. מצד שני, הקול והערכים של המותג חייבים להישאר עקביים בכל הפלטפורמות. זה דורש איזון עדין, נכונות להכיר לעומק את המשמעות העמוקה של המותג והחזון שלו ובעיקר – להכיר את הקהלים בפלטפורמות השונות וללמוד לדבר בשפה שלהם. היום העיקרון הזה לא חשוב רק ברמת המיתוג והקופירייטינג, אלא גם כחלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית קידום אורגני.

ובכל זאת, האם יש ל-AI מקום בקידום אורגני בגוגל?

אחת מהסיבות שכל כך הרבה אנשים מספידים היום שיווק באמצעות תוכן היא העלייה המטאורית של כלי ה-AI. כולם התחילו להתנסות בפלטפורמות כמו Chat GPT ו-Google Bard וכבר הכריזו שאפשר להפקיד את המילה הכתובה כולה אל ידיהן של מכונות. כדי להסביר למה אין בהכרזות האלו יותר מדי בשר, לא צריך לעשות הרבה. מספיק פשוט להיכנס אל Chat GPT ולבקש ממנו לספר סיפור עם סוף עצוב, כזה שבו יש דמות עם כוונות רעות ושנראה שהגיבורים לא מושלמים, או שהם מבינים שהעולם מורכב ולא מובן. הכלים האלו פשוט לא יכולים לעשות את זה מסיבה פשוטה – הם פועלים בעיקר כדי לרצות אותנו.

וזה, בדיוק זה, התוכן שכבר לא עובד על המשתמשים שלנו. בלי סיפור טוב, בלי יכולת לגעת בניואנסים אנושיים, התוכן שלנו פשוט ייגלל הלאה כמו עוד בליל מילים שמרכיב את רוב האינטרנט. בקיצור – מה שלא טוב מספיק לספרות או לקולנוע, לא טוב מספיק גם למשתמשים – נקודה.

ובכל זאת, האמת הפשוטה היא שגוגל עושה שימוש נרחב ב-AI ובכלי למידת מכונה כדי ללמוד את כוונות המשתמשים ולדייק רלוונטיות. היא ככל הנראה רק תרחיב את השימוש בכלים האלה בעתיד. מצד שני, כלים גנרטיביים כמו Chat GPT ממש לא הולכים לספק את הסחורה אם נשתמש בהם כדי לספק מענה למטרה הזאת. מחקר מעמיק ויצירתיות תמיד ינצחו. לכן, אני באמת מאמין שנגלה בהמשך הדרך שכלי AI יכולים אולי לספק לנו מסגרת התחלתית טובה, לפתוח את הראש לרעיונות חדשים או לעזור לנו לקצר הליכים – אבל הם לעולם לא יחליפו תוכן אנושי.

קידום אתרים בגוגל דורש מחקר מבוסס כוונת משתמש

לעתים קרובות מדי, מקדמים מתחילים או בעלי עסקים שמנסים לקדם בעצמם נופלים לטעות הקלאסית הזאת. הם מזהים במחקר ביטוי מפתח עם נפח גבוה וחושבים שיוכלו פשוט "לחטוף" אותו לאתר שלהם. נניח לדוגמא שהעסק שלי מפתח אפליקציה לניהול משרדי תיווך. עשיתי מחקר וגיליתי שהביטוי "כמה עולה קורס תיווך" מניב מאות חיפושים בחודש. כאן ברור שלמשתמש יש כוונת רכישה, או לכל הפחות שהוא מעוניין בהרשמה לקורס. האפליקציה לא תועיל לו בשום אופן, לא משנה כמה נרצה את זה.

היום, רוב הכלים למחקר ביטויי מפתח יכולים לסייע לך לפלח בקלות כוונת חיפוש – בין אם מדובר בחיפוש מידע, השוואות מחירים, רכישות בפועל וכו'. חשוב שנחלק את המחקר שלנו לכוונות ונאפיין את התוכן במדויק לכוונת המשתמש. אם לא נשמור על הרלוונטיות הזאת, פשוט נמשיך לתפוס את הראש ולא נבין למה התוכן האיכותי שלנו לא מעלה את הדירוג.

התוכן הארוך הוא המדיניות הטובה ביותר לקידום אורגני בגוגל

האלגוריתם אמר את דברו – תוכן מעמיק ועם מגוון רפרנסים זוכה לסמכות הגבוהה ביותר. אם עד לפני שנתיים עוד יכולנו להזמין מאמרים באורך 300-400 מילה ולהשתמש בהם כדי להתחרות על מיקומים, היום זו מלחמה אבודה מראש. וגם אם זה עבד לנו החודש, תוך חודשיים-שלושה נגלה ששוב נצטרך להיאבק על המקום שלנו. תוכן ארוך, כזה שמציע ערך מוסף ומפגין ידע מקצועי ייחודי ומקורי, תמיד ינצח את המאמרים הגנריים הקצרים.

והנה, בלי שאפילו ניסיתי, עוד נקודה נגד תוכן שמופק ב-AI – הוא פשוט לא מסוגל לייצר תוכן עם נגיעה אישית ושמספר משהו שעוד לא שמענו.

אבל כאן, האורך בהחלט קובע גם. מניסיוני, אני יכול לומר שהיום תוכן באורך 600-700 מילה צריך להיות המינימום שלנו, וכדאי לגמרי לשאוף ליותר. כמובן שצריך לעשות הרבה יותר מלנפח את התוכן שלנו במילים. משפטים כמו "עורך דין דיני משפחה הוא עורך דין המתמחה בדיני משפחה" יעשו יותר נזק מתועלת וכאמור – האלגוריתם יודע לזהות את זה. החדשות הטובות הן שתמיד יש איך לחדש, אם רק נהיה מוכנים לפתוח את הראש ולהשקיע בתוכן.

להיערך לעדכון Core Wen Vitals המתקרב

גוגל הכריזה שתשחרר ב-12 במרץ עדכון משמעותי חדש למדד Core Web Vitals שלהם. זה ידרוש ככל הנראה שינויים טכניים בעמודים שאנחנו מקדמים היום. בין השאר, כבר ידוע ש-Rich Snippet חדש, קישור לצ'אט חי, כבר ייכנס. משמעות הדבר שכפתורים שפותחים צ'אט חי יופיעו ישירות בתוצאות החיפוש, דבר שיכול להשפיע באופן משמעותי על הדירוגים.  

אז איך עושים קידום אורגני בגוגל אל מול כל השינויים?

כפי שניתן לראות, התוכן מקבל מעמד משמעותי מתמיד. אין ספק שישנם עקרונות אחרים שחשוב שנקפיד עליהם, כמו השקעה בתוצאות עשירות, אופטימיזציה טכנית וייעול טעינת האתר. כל אלו עדיין ממשיכים להיות רלוונטיים. עם זאת, הרגישות הגבוהה לרלוונטיות, לשפה גבוהה, תועלת וערך מוסף רק נעשים ליותר חשובים. האם זה אומר שהגיע הזמן לעזוב הכול, להפסיק להשקיע בפרופיל קישורים או בשיפור חוויית המשתמש ורק ליצור תוכן איכותי? בוודאי שלא, אבל אם עד עכשיו לא נתת גז על התוכן שלך, עכשיו יהיה זמן מושלם להתחיל.

רוצה ללמוד איך עושים קידום אורגני בגוגל שנותן תוצאות, שומר אותך במיקום גבוה ובונה לך יוקרה מקצועית אמיתית? אני מזמין אותך ליצור איתי קשר.

כתיבת תגובה

אסטרטגיה שיווקית מנצחת בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

מאמרים אחרונים

הרשמה לניוזלייטר

עקבו אחרי

זה הזמן לתת לתוכן שלך דחיפה אדירה קדימה

 כיום, כשמנועי החיפוש דורשים תוכן איכותי יותר מאי פעם, כדאי שנעביר את משימת הקידום שלנו למקצוענים. עם שנים של ניסיון בקידום אתרים בגוגל וכישורי כתיבה מגוונים, אני עומד לרשותך לכל אורך הדרך ואשמח לסייע לך לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת. כדי להתחיל, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן עכשיו ואחזור אליך בהקדם.