אלו מאיתנו שלא יצאו לחופשה על מאדים, ככל הנראה נחשפו לסופרנובה שנוצרה כשהפופוליזם של הצל והדר מוכתר התנגשו בעוצמה קוסמית זה בזה. הדר בחרה לשאת את דגל המאבק ביוקר המחיה תחת ההצהרה החוזרת ונשנית: "לי אין דירה". מאוד מהר, גילינו שוב שאלו שצועקים הכי חזק, משתמשים לרוב בווליום החזק כדי שלא נוכל לשמוע את החארטה.
אנחנו יכולים לצחוק על הדר מוכתר, להתרגז ממנה או אפילו לחשוב שהיא חמודה ונוגעת ללב. דבר אחד בטוח – היא הבינה משהו על האופן בו מתנהל בשיח בעידן הדיגיטלי. למרבה הצער, מה שהיא לא הבינה הוא שמאחורי כל באז, חייב להיות ערך אמיתי. אפשר לנפח בועות עד מחר, להפריח אותן בכל הצבעים, הצורות, האפקטים והפילטרים. בסופו של יום, אמנם – בועות חייבות להתפוצץ. איפשהו בכל הפארסה הזו, מתחבא לקח יקר ערך שיווק דיגיטלי לעסקים באמצעות תוכן שאנחנו חייבים להפנים.
משפיעני רשת הם אמצעי – לא מטרה
בואו נתחיל מעובדה ברורה: כן, משפיענים יכולים להזניק את החשיפה שלנו בצורה מטאורית. בעיקר אם נבחר בדמויות שתואמות את התדמית של המותג שלנו ונבנה תוכן מעניין ומגייס. במקרה כזה יש לנו פה הזדמנות אדירה לרתום את הרשתות החברתיות ליעדים שלנו. אבל, וזה אבל ענק, לא נוכל להסתמך רק על פופולריות ואפקט ויראלי כדי למכור. אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים אנשי תוכן באסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים, הוא להאמין שהגולשים הם מטומטמים.
אין ספק, אנחנו יכולים להיות ממש סתומים כשזה מגיע לשיח שמאפיין אותנו ברשת. אנחנו מתלהמים ומתפוצצים ממש מכלום ומאמינים כמעט לכל דבר. עם זאת, האפקט הזה הוא רגעי. מה שגרם לנו לצווח ולאיים באינפרונדים רק אתמול, יכול להישמע לנו היום מגוחך לחלוטין. לכן, שום הייפ שבעולם לא יכול למכור רעיון, שירות או מוצר שאין מאחוריו קבלות. יש גבול כמה אפשר לדבר על כלום ולבנות רק על גיוס המשתמשים. בסופו של דבר – כולנו חותרים באופן טבעי אחר האמת. כשאין אמת מאחורי הרעש, בסופו של דבר נתעייף.
מה הדר מוכתר יכולה הייתה לעשות?
מוכתר לא רק הוכיחה שאין לה שום עמדה פוליטית אמיתית, אלא שהיא גם משפיענית רשת גרועה. במובן הזה, היא הפסידה מכל הכיוונים. אנשי תוכן מוכשרים יידעו לרתום כל סיטואציה לטובתם ולמצות ממנה את המיטב.
- היא יכלה להודות שיש לה דירה ולקחת אחריות. זה היה מאפשר לה לשתף בחזון שלה כיצד נוודא שאף אחד מאיתנו לא ישלם יותר מחירים כל כך כבדים כמו ששילמו ההורים שלה כדי להבטיח שלילדים יהיו דירות.
- היא יכלה לתקוף את הצל בחזרה ולהזכיר שהוא בעצמו השתמש ברשתות באופן ציני כדי לגייס כספים.
- היא יכלה להתנצל באופן פומבי על כך ששיקרה ולהניח על השולחן אג'נדה פוליטית ברורה ומסודרת. זו הייתה הזדמנות להזמין את הציבור להתמקד בדברים החשובים באמת.
החלק המדהים ביותר בכל הסיפור, הוא שהיא בחרה במקום זאת להמשיך ולנסות לגרד את התחתית מהרעש והצלצולים שבנו את התדמית שלה ולתקוף את התקשורת שמעזה לבקר אותה.
הצעד הזה, יותר מכל אחד אחר, הוא זה שישים סוף לתופעה ששמה הדר מוכתר. הסיבה לכך היא פשוטה. היא שכחה לציית לכלל המקודש ביותר של השיח ברשת – הגולשים רוצים תשובות, והם רוצים תשובות לעניין.