5 טיפים לכתיבת תוכן שיווקי מניע לפעולה

למה מודעות מסוימות הופכות למכונות קליקים ומאחרות מתעלמים לחלוטין? מה במילים שאנחנו רואים על המסך גורם לנו להשתכנע, לפעול ולבצע רכישות? לא מדובר במיסטיקה. ישנם עקרונות בסיסיים שהופכים כתיבת תוכן שיווקי למוצלחת יותר. כאן, ריכזתי כמה טיפים שיאפשרו לך לשפר את הקופירייטינג שלך באופן דרמטי.

בשיחות עם חברים בבתי הקפה ובפוסטים מלאי חשיבות עצמית בפייסבוק, כולנו חכמים גדולים. "אני? בחיים לא אלחץ על מודעה! בכלל נמאס לי מפרסומות לגמרי. אם מישהו מנסה למכור לי – אני אוטומטית לא אקנה ממנו בחיים!". ככה אנחנו, בטוחים שהצלחנו לראות מעבר למטריקס אל המציאות כפי שהיא. עלינו על הנוסחה ועכשיו, אף אחד לא יעבוד עלינו. למעשה, זוהי בדיוק האמונה שאנשי שיווק דיגיטלי בונים עליה. כשההגנות שלנו יורדות והמסר השיווקי כובש אותנו, הוא עובד כל כך טוב עד שאנחנו משכנעים אפילו את עצמנו שבכלל לא מכרו לנו. כתיבת תוכן שיווקי היא אמנות ועם מעט תרגול והמון יצירתיות – אין גבול למה שנוכל להשיג איתה. במדריך הבא, נעבור על כמה מהעקרונות שיאפשרו לך לשכלל את המסרים השיווקיים שלך.

להגדיר במדויק את קהל היעד שלך

אם ניקח לרגע צעד אחורה מהעולם האידיאלי הזה שבנינו לעצמנו ונבחן את הדברים באופן אובייקטיבי, נגלה שאנחנו למעשה מתעכבים על ה-מ-ו-ן תוכן שיווקי בדיגיטל. אלו יכולים להיות סרטונים מגניבים שמספרים לנו על מוצר חדשני, מאמרים מלאים בידע מרתק או אפילו מודעות עם מסר מזמין שמדבר ישר אלינו. השאלה האמיתית היא לא אם אנחנו חסינים לשיווק, אלא איזה מן שיווק עובד עלינו. כתיבת תוכן שיווקי שעובדת, אם כן, דורשת היכרות מעמיקה עם הקהל ולא פחות חשוב מכך – ביטוי יצירתי שייקח בחשבון את כל התובנות שנקבל בדרך.

אז דבר ראשון, חשוב שנחליט למי אנחנו מוכרים. ולא, "גברים" זה לא קהל יעד. זה הזמן לדמיין בעיני רוחנו את האדם הפרטי שזקוק למוצר שלנו ואפילו לא יודע את זה עדיין. מה שימי, 41 נשוי מראש העין, באמת רוצה? איך הוא מעביר את ימיו? מה הבעיות שלו? רק דרך היכרות מעמיקה עם דמות ספציפית ומורכבת, נוכל לכתוב בצורה שתהיה בגובה העין ותזמין.

כתיבת תוכן שיווקי איכותי היא כתיבה מגובה בנתונים

כאמור, אנו לא יכולים לסבול את התחושה שמנסים לעבוד עלינו. אל תזרקו לנו סיסמאות, אנחנו אומרים, דברו אלי במספרים! ניקח למשל את הדוגמא הבאה:

תכשיר האנטי אייג'ינג החדש שמשגע את העולם!

כמה פעמים ראית כותרת כזו רצה בתוצאות חיפוש או בסושיאל? סביר להניח שלא הקדשת לה יותר מחצי שנייה. כתיבת תוכן שיווקי מסוג כזה כבר לא עוברת את הרדאר שלנו. למה הוא משגע את העולם? מה כל כך מיוחד בו? הצרכן נעשה בררן והוא רוצה מידע.

76% מהנשים מעל גיל 45 הכריזו – "הפתרון הזה שינה הכול"

ישנם כמה אלמנטים בכותרת הזו שמשנים את כל התמונה:

  • האירוע – הכותרת הזו לא מספרת לנו על מוצר, היא מספרת לנו על אירוע. איפשהו, קבוצת נשים עברה חוויה משנת חיים. כולנו רוצים למצוא את הפתרון שישנה הכול.
  • נתון מספרי – יש לנו מידע מוצק לנעוץ בו את הציפורניים שלנו. זה לא "הכי טוב בעולם" זה לא "שיגע את נשות העולם", זה העניק פתרון ל-76%.
  • טעם של עוד – הכותרת הזו מייצרת באופן אוטומטי סקרנות. מה זה "הפתרון הזה"? מה הוא שינה? יש משהו פתייני בטקסט כזה וכשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן, פיתוי הוא שם המשחק.

ליצור תחושת דחיפות

טווח הקשב של הגולשים כיום ניתן למדידה ברזולוציות של חלקיקי שנייה. בכל פעם שניצבת בפניהם הצעה, השאלה הראשונה שתצוץ היא "האם זה שווה את הזמן שלי". מסרים שמעוררים חשש מהחמצה עם הצעות תחומות בזמן מעוררות קשב. תוכן כזה קולע בול אל דור ה-FOMO ומבהיר להם שיש כאן משהו שכדאי להם לפחות לשמוע עליו, או שיפספסו הזדמנות להיכנס אל משהו שהולך להיות הדבר הבא. דרך נוספת לייצר דחיפות היא לקשר את המסר השיווק לאירועים המתרחשים בזמן אמת. מבצע מיוחד ליום האם, המתנה המושלמת לחגים – כל אלו מבהירים לקורא שלא מדובר רק בעוד הצעה – אלא בחלון הזדמנויות.

פשוט, בטון פעיל ובגובה העיניים

האבסת מילים היא האויב הגדול ביותר של כל כתיבת תוכן שיווקי. חשוב שנחלק את התוכן שלנו לפסקאות קטנות וקלות לעיכול. זה לא רק יניע יותר את הקוראים שלך, אלא גם יעזור לך לצבור נקודות לזכותך עם גוגל. זה לא הזמן למליצות ולכתיבה מתחכמת. המסר הטוב ביותר עובר בשפה פשוטה, בגובה העיניים ובעיקר – קצר ולעניין.

כחלק מהמסר הקצר והעוצמתי, זה הזמן לעבור לטון פעיל בכתיבה. במקום, "זו הצעה שכדאי לנסות אותה", "זה הזמן לבחור אחרת". במקום "מי שמצביע, משפיע" – "מצביעים עכשיו ומתחילים להשפיע". אין זמן לחשיבה היפותטית, אין זמן לתרחישים – זו הפעולה שתביא את השינוי שאנחנו מחפשים.

הנעה לפעולה עוצמתית היא הלב של כל תהליך כתיבת תוכן שיווקי

כל תוכן שיווקי חייב לכלול הנעה ברורה לפעולה. אם לא נאמר לקוראים שלנו מה עליהם לעשות כדי ליהנות מהיתרונות שציינו, כל מה שעשינו זה לספר להם סיפור. ואכן, כתיבת תוכן איכותי דורשת לא מעט יכולות סיפוריות ואפקט דרמטי. עם זאת, תוכן שיווקי הוא סיפור שתמיד מסתיים באותו סוף – עכשיו הגיע הזמן לעשות פעולה. אלו כמה דברים שיהפכו את ההנעה שלך לפעולה לחדה ויעילה יותר.

  • לגשת ישר ולעניין – יש לך רק כמה מילים ספורות להפעיל את הקורא, כדאי שננצל אותן לתיאור הפעולה הרצויה: למלא טופס, ללחוץ על הכפתור, להירשם כאן. כמובן שכדאי שנבהיר להם בדיוק מה יקבלו אם יעשו זאת. לקבלת מידע נוסף, להזמנת המוצר עד הבית, לעוד סרטונים מהממים כמו אלו שישפרו את הכתיבה שלך מקצה לקצה. כל אלו הן אמירות שנעות מהצורך ועד למימושו בכמה מילים.
  • לרגש ולהלהיב – הנעה לפעולה חייבת לעורר תגובה חזקה. כל כולה צריכה לומר בכמה מילים ספורות: "מה? עוד לא התחלת לעשות את מה שצריך כדי לפתור את הבעיה שלך? זה כל כך פשוט, מה נסגר איתך?".
  • ניסוי וטעיה הם המפתח – וזה נכון לא רק לקריאה לפעולה, אלא לכתיבת תוכן שיווקי בכלל. חשוב שנערוך A/B טסטים על הכותרות, התיאורים והתוכן שלנו, אבל יותר מכל – על ההנעה לפעולה. בדיקה כזו תסייע לנו ללמוד מה עובד הכי טוב על הקהל שלנו ולהתמקד לפעם הבאה.

 

כתיבת תגובה

אסטרטגיה שיווקית מנצחת בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

מאמרים אחרונים

הרשמה לניוזלייטר

עקבו אחרי

זה הזמן לתת לתוכן שלך דחיפה אדירה קדימה

 כיום, כשמנועי החיפוש דורשים תוכן איכותי יותר מאי פעם, כדאי שנעביר את משימת הקידום שלנו למקצוענים. עם שנים של ניסיון בקידום אתרים בגוגל וכישורי כתיבה מגוונים, אני עומד לרשותך לכל אורך הדרך ואשמח לסייע לך לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת. כדי להתחיל, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן עכשיו ואחזור אליך בהקדם.