כולם מדברים היום על שיווק באמצעות תוכן, אך האם כל שימוש בתוכן לקידום בהכרח עושה את זה? כאן נראה מדוע היום יותר מתמיד "התוכן הוא המלך". על הדרך, נראה אילו יתרונות נוכל להפיק מאסטרטגיית השיווק הזו.
על אף כל היתרונות, בעלי עסקים רבים עוד נרתעים מצמד המילים "שיווק דיגיטלי". עם יד על הלב? זה ממש לא אמור להפתיע. כדי להבין למה זה קורה, אני מזמין אותך לניסוי מחשבתי קצר. אם נעצום לרגע את העיניים ונדמיין שאנו צפים על רפסודה בלב ים, כנראה שצבע דומיננטי אחד ישלוט בשדה הראייה שלנו – הכחול האינסופי של המים סביבנו. עכשיו, נניח שאנחנו מבלים על הרפסודה הזו שבועות. אולי אפילו חודשים. עד שיום אחד, מופיעים באופק כוחות ההצלה. צוות החילוץ מגיע אל הרפסודה והדבר הראשון שהוא מציע לנו הוא – בקבוק מי מלח! סביר מאוד להניח שלא נתלהב מההצעה.
זה למעשה מה שקורה לכל אחת ואחד מאיתנו כמעט בכל יום במהלך המסע שלנו בדיגיטל. בכל יום, אנחנו נחשפים לאלפי פרסומות. אי אפשר כבר לשוחח עם חברים, לחפש מידע או לצרוך תוכן בלי להיות מופגזים בפופ-אפים. נראה גם שהם תמיד יודעים בדיוק על מה אנחנו חושבים ומדברים. באנרים המקדמים מוצרים שהבענו בהם עניין מלווים אותנו בכל המכשירים עד שיוצא לנו החשק מהם. כל הכרזה שלנו בפייסבוק על הישג חדש בחיים גורר איתו מודעות והצעות לשירותים שתפורים בול למצב החדש שלנו – נשבעים לכם! רובנו כבר שבעים מזה ובעלי עסקים עושים תחשיב ברור: אם אני שונא את זה, למה שהלקוחות שלי ירצו בזה? שיווק באמצעות תוכן נועד להתמודד בדיוק עם האתגר הזה. אז איך עושים את זה נכון ואיך נבטיח שנבנה אסטרטגיית תוכן שתחלץ אותנו מהרפסודה? אלו כמה היבטים שכדאי לבחון בתהליך.
אז מה זה בעצם שיווק באמצעות תוכן?
שיווק באמצעות תוכן, כשמו כן הוא, מתמקד ביצירת תוכן איכותי ככלי לקידום הפלטפורמות הדיגיטליות של העסק. מדובר בהרבה יותר משיטה יעילה לקידום. זהו שינוי מחשבתי כולל באופן בו אנו מתקשרים עם קהל היעד שלנו. במשך עשורים שלמים, רוב התכנים השיווקיים והפרסומים שנוצרו עבדו בגישת Push. כלומר, התוכן נדחף לעוברי אורח אקראיים הצעות שיווקיות שונות, בתקווה שמדי פעם יפלו על העיניים הנכונות. לא קשה להבין מדוע מדובר בשיטה שהיעילות שלה מוגבלת. אנחנו עתידים להוציא סכומים גבוהים כדי להגיע לקהל רחב מאוד. סביר מאוד להניח שברוב המקרים ניתקל בסירוב. שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן מאמץ גישת Pull. אנו מושכים אלינו באמצעות תוכן רלוונטי בדיוק את הקהלים שמוכנים לרכישה ושמתחברים למותג שלנו. החזון העסקי של גוגל הוא שמאפשר כיום לאסטרטגיה הזו לשגשג.
בסופו של יום, מטרת העל של גוגל היא להעניק למשתמשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפושים שלהם. זו הסיבה שעדכונים חדשים לאלגוריתם יוצאים ללא הרף. אם מייצרים תוכן שמדבר אל הקהלים שלנו, שמעניק להם ידע עם תועלת אמיתית, לא רק נקנה את האמון שלהם, אלא נבנה איתם מערכות יחסים ארוכות טווח. דבר אחד בטוח, אנו מורידים אותם מהרפסודה של חוסר האמון ולכל הפחות, מזמינים אותם לצוף קצת איתנו.
כיום יותר מתמיד – שיווק באמצעות תוכן הוא העתיד
כבר שנים שגוגל מצהירים בכל במה שהדרך האמינה ביותר לקדם אתרים במנוע החיפוש היא לייצר תוכן מעולה. למרבה הצער, אנשי קידום רבים לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. רובם ממשיכים למקד את רוב האנרגיה במניפולציות טכניות שונות. שימוש בתוכן לשיווק העסק בדיגיטל אמנם דורשת דרך ארוכה, אבל אין ספק שהיא הדרך הארוכה הקצרה ביותר כדי להבטיח קידום אמין לאורך זמן. גוגל מספקת פי 10 יותר טראפיק לאתרים בממוצע מאשר הרשתות החברתיות. לכן, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של השקעה בתוכן בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי.
אם העובדה הזו הייתה נכונה כבר שנים, אין ספק שהשנה האחרונה הוכיחה יותר מתמיד עד כמה השיטות הישנות הולכות להיעלם מהעולם. באוגוסט 2022, שחררה גוגל עדכון חדש לאלגוריתם החיפוש שלה. עדכון Google Helpful Content מעלה את רף הרלוונטיות של התוכן יותר מתמיד. העדכון החשוב נועד לוודא שתכנים באתרים ייכתבו על ידי בני אדם ובעיקר – עבור בני אדם.
תוכן שייכתב בצורה טבעית, בגובה העיניים ושיכיל מידע בעל ערך מוסף יתוגמל באופן משמעותי על ידי גוגל בדירוג התוצאות. באותה הרוח, תוכן שאינו רלוונטי לתוצאת החיפוש או שכתוב ברמה ירודה – יספוג מכה קשה. בפועל, מה שזה אומר הוא שהימים של דחיסת ביטויי מפתח מגיעים אל קיצם. אותו דבר נכון לגבי קליקבייטים זולים וכתיבת מאמרי קשקוש רק כדי למלא תוכן באתר.
אז מה כדאי לעשות?
איך מיישרים קו עם העדכון החדש? אלו כמה דגשים שחשוב שניישם בכתיבה לעסק שלנו לבניית תוכנית שיווק באמצעות תוכן שנותנת תוצאות:
הפגנת מומחיות
התכנים באתר שלך חייבים להיכתב ברמה מקצועית גבוהה ולשדר אמינות, סמכותיות וידע מעמיק. מעבר לעובדה שגוגל יאהב את זה, הקהלים שלך יכירו בך כאותוריטה בתחום עוד לפני שהחליפו איתך מילה.
לשאול את השאלות הנכונות
כיום יותר מתמיד, אנו רואים יותר ויותר ביטויי זנב ארוך שמנוסחים בצורת שאלה. במובן הזה, המשתמשים מעניקים לך את נקודות הכאב ותחומי העניין שלהם במתנה. חשוב שנעשה שימוש במתנה הזו ונספק תשובות מקיפות ומלאות לשאלות הללו.
לכתוב לבני אדם
כן, כבר אמרנו את זה, אבל פשוט אי אפשר לחזור על זה יותר מדי פעמים. במיוחד בהתחשב בעובדה שזו עדיין רוח הדברים. הרשת עדיין שוחה במאמרים עם כותרות כמו "5 סיבות שאינסטלטור בית שאן מומלץ". זה כבר לא יפגע רק באמינות או ביחס ההמרה שלך, אלא יכניס אותך לחזית ישירה מול גוגל.
להשקיע באיכות התוכן
זה הזמן לוודא שהתוכן עומד בכל דרישות עדכון פנדה. העדכון פותח כדי להיאבק בתופעת "חוות התוכן". כלומר, אתרים המורכבים מעשרות עמודים עם תוכן ברמה ירודה שנועדו לקידום ביטויי מפתח נטו. כדי להבטיח שנעמוד בכל דרישות העדכון, כדאי ליישם את הנקודות הבאות בתוכן:
- להימנע מהעתקות ושכפולים – כמובן שתכנים שמועתקים מאתרים אחרים יפגעו קשות במאמצי הקידום שלנו. התוכן צריך להיות מקורי, עדכני ולעניין.
- שימוש במקורות אמינים – חשוב לוודא שאנחנו משתמשים במקורות ברי סמכא לתוכן שלנו. לא פחות חשוב מכך, שהמידע בו יהיה תואם לציפיות המשתמש ויעניק ערך אמיתי.
- חלוקה היררכית נכונה – חשוב ליישם כותרות H1, H2 וכן הלאה ולחלק את התוכן לפסקאות קצרות ומלוות בכותרות. בנוסף, גם שימוש בבולטים לרשימות ישפר את נוחות הקריאה ויעלה את דירוג התוכן.
- להימנע משגיאות – גם כתיבה עם שגיאות כתיב ודקדוק יכולה לפגוע משמעותית באיכות התוכן.
שיווק באמצעות תוכן מניב יותר מכירות
הצרכנים של היום בררנים מתמיד. מסע ארוך יידרש עד שהם יהיו נכונים להכניס את פרטי האשראי שלהם. רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלך לא יהיו מוכנים לקנות ממך בפעם הראשונה שיתוודעו לעסק שלך. שיווק באמצעות תוכן מאפשר להם לעבור תהליך עם המותג שלך. המפגש הזה מהווה חלק בלתי נפרד מההיכרות שלהם איתו. ככל שהתוכן הזה יהיה איכותי ומועיל יותר, כך הסיכוי שהמפגש יוביל למכירה עולה. המשוואה היא פשוטה – ללקוח שלך יש בעיה ולכן על התוכן שלך לתאר אותה בצורה מדויקת וחווייתית. תוכן שיידע לעשות את זה ויבהיר מדוע המוצרים באתר מעניקים פתרון אידיאלי לבעיה הזו – הוא תוכן שמניע מכירות.
אם כבר קפצת על העגלה המתרחבת במהירות של השיווק הדיגיטלי, זה הזמן לוודא שעלית על המסלול הוודאי לקידום יעיל של האתר שלך. שיווק באמצעות תוכן הוא העתיד של מנועי החיפוש ואלו שרוצים להמשיך ולעמוד בציפיות המשתמשים, חייבים לוודא שיוכלו לייצר תוכן איכותי – והרבה ממנו.