קידום אתרים בגוגל בשנת 2022 – המדריך המלא

לעתים קרובות מדי, אנו לוקחים תהליכי קידום אורגני כמשימה טכנית שאינה דורשת יותר מדי מחשבה. זוהי ללא ספק אחת הטעויות הקריטיות שבעלי עסקים עושים במאמצי השיווק הדיגיטלי שלהם. חשוב שנזכור – עמידה במקום היא הסכנה הגדולה ביותר לכל תהליך קידום אתרים בגוגל. על אף שישנם עקרונות יסוד שאינם משתנים לעולם בתהליכי האופטימיזציה, ישנם חידושים רבים. סביר מאוד להניח שהמתחרים שלך כבר החלו ליישם אותם או מתכוונים ליישם אותם בקרוב. האלגוריתמים של מנועי החיפוש נעשים חכמים עם כל יום שעובר. כל חיפוש חדש, משפר את היכולת שלהם לזהות תוכן איכותי ועמודים אופטימליים ורלוונטיים יותר לשאילתות. כשזה מגיע לקידום אתר בגוגל 2022 טומנת בחובה לא מעט חידושים. כאן, נבחן כמה מהמגמות החמות ביותר שמאפיינות את דירוג האתרים של גוגל ונלמד כיצד ניישם אותן על הצד הטוב ביותר במאמצי האופטימיזציה שלנו.

שימוש בכלים ליצירת תוצאות עשירות

תוצאות החיפוש בגוגל עברו מתיחת פנים אדירה בעשור האחרון. לצד תוצאות מסורתיות הבנויות מכותרת ותיאור, אנו עדים כיום למגוון רחב של תוצאות המשלבות תמונות, מידע חיוני, שאלות ותשובות ועוד מגוון רחב של כלים נוספים. תוצאות אלו, המכונות גם "תוצאות עשירות" או Rich Snippets, מקבלות כיום עדיפות מכרעת בדירוג של גוגל. שילוב כלים כמו ביקורות משתמשים ולקוחות, דפי שאלות ותשובות, ציטוטים ממאמרים, מחירונים ותמונות מוצר, יכולים להעניק לתוצאות שלך ערך מוסף אדיר ולשפר את הסמכות שלך ברשת.

ביטויי מפתח מבוססי מיקום תופסים חשיבות אדירה

חיפושים קוליים תופסים כיום חלק משמעותי מנפח החיפוש היומי. אנו משתמשים בהם בנסיעה, באמצעות אלקסה וגוגל אסיסטנט ובכל נקודה אחרת ביום בה אנו פשוט לא מעוניינים להקליד. העובדה הזו ידועה כיום למומחי שיווק הפועלים במגוון דרכים כדי לשלב ביטויי זנב ארוך המתאימים לחיפושים קוליים כחלק מאסטרטגיים קידום אתרים בגוגל. עם זאת, ישנו אלמנט נוסף שחשוב לקחת בחשבון – חיפושים קוליים עשויים להיות לעתים קרובות מבוססי מיקום. שאלות כמו "איפה יש פיצריות טבעוניות ליד אשדוד" או "מוסכניק בפתח תקווה", אופייניות לחיפושים מסוג זה וחשוב שנבנה אסטרטגיית קידום אורגני מוקפדת ואיכותית לביטויים תלויי מיקום אלה.

Core Web Vitals – ארגז הכלים החדש שלך לקידום אתרים בגוגל

גוגל התוותה מספר מדדים חדשים המדרגים את איכות עמודי האתר שלך בהתאם לביצועי המשתמש. מערך מדידה חדש זה המכונה Core Web Vitals מורכב משלושה מדדים הבוחנים מהירות ורמת אינטראקציה:

  • משך הזמן שלוקח לתוכן הגדול ביותר להיטען בדף
  • משך בזמן שלוקח לאתר להגיב לאינטראקציה הראשונה של המשתמש איתו.
  • כמה שינויי פריסה עבר הדף במהלך חייו.

לכן, כיום מהירות הטעינה ומידת האינטראקטיביות ונוחות המשתמש בעמודים שלך הופכת לרלוונטית אפילו יותר. זה נעשה אפילו יותר רלוונטי כשאנו מדברים על קידום אתרים בגוגל שיהיה אופטימלי לנייד. מומלץ לבנות גרסאות AMP לעמודים שלך. כמו כן, אופטימיזציה של המהירות ויישום עקרונות UX/UI קפדניים הם כלים רבי חשיבות בשנת 2022. שימוש בדו"חות  Core Web Vitals יכול לעשות שינוי אדיר באסטרטגיה השיווקית שלך.

שאלות ותשובות נעשו קריטיות לקידום אתרים בגוגל

כבר התחלנו לדבר על החשיבות האדירה שבתוצאות עשירות. עם זאת, כשזה מגיע לשאלות ותשובות, חשוב שנתעכב עוד מעט על הכלי החשוב הזה. כמעט מחצית מהשאילות המוזנות כיום לגוגל מובילות לתוצאות שאלות ותשובות. לכן, כדאי שנבצע מחקר מעמיק. אם נשלב ביטויי זנב ארוך בצורת שאלה בשאלות והתשובות בעמודים שלנו, נוכל להגיע להקפיץ משמעותית את הדירוג. חשוב שנקפיד לבנות את השאלות בכותרות H2 ו-H3 כדי לסייע לסריקה יעילה.

איכות התוכן מקבלת מקום של כבוד

הולכים ונגמרים הימים שיכולנו פשוט לדחוס ביטויי מפתח ולקוות לטוב. במצב אידיאלי, האלגוריתם של גוגל מפנה משתמשים למקורות תוכן איכותיים ואמינים. לכן, היום יותר מתמיד אנשי דיגיטל אחראיים משקיעים בכתיבה. אלו כמה נקודות שחשוב להקפיד עליהן ב-2022.

E-A-T

ככל שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש מתפתחים, כך גם הגישות לאיכות התוכן משתדרגת. בעת יצירת תוכן, חשוב לפעול על פי עקרונות הכתיבה החדשים של גוגל – E-A-T. מקצועיות, סמכותיות ואמינות. אלו המדדים בעזרתם גוגל קובעת אם דף אינטרנט מספק תוכן איכותי.

  • תוכן ייחודי וחד פעמי שאנשים מחפשים אודותיו מידע
  • מקורות מצוטטים עם הפניות למקורי ברי סמכא
  • ציון תחומי המומחיות של המחבר
  • בלי תוכן AI או העתקות כמובן
  • חשוב לשמור את התוכן בהיר, בשפה רהוטה ועם משפטים קצרים.

תוכן וידאו

כיום, שירותי הסטרימינג תופסים תאוצה אדירה. הכול קורה בווידאו וקשה לדמיין אסטרטגיית קידום אורגני בלי תוכן וידאו. הפקת סרטונים קצרים ותוכן ויזואלי הולכים לתפוס מקום אדיר בשיווק וחשוב שניישר עם זה קו.

תכנים ארוכים ככל הניתן

מנועי חיפוש, ובעיקר גוגל, מדרגים תוכן איכותי גבוה בהרבה בתוצאות. אמנם האלגוריתם לא באמת ידרג גבוה יותר תוכן רק על פי אורכו, אבל תכנים ארוכים לרוב משאירים מספיק אוויר כדי להתעמק. אורך היריעה מאפשר יותר מקורות, ניתוח אירועים ובסופו של דבר יוצר תוכן איכותי ומקיף יותר. את זה, גוגל בהחלט אוהב. לכן, חשוב להבין שאם החלטת להשקיע בקידום בגוגל 2022 מציבה רף חדש כשזה מגיע לאיכות התוכן.

כתיבת תגובה

אסטרטגיה שיווקית מנצחת בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

מאמרים אחרונים

הרשמה לניוזלייטר

עקבו אחרי

זה הזמן לתת לתוכן שלך דחיפה אדירה קדימה

 כיום, כשמנועי החיפוש דורשים תוכן איכותי יותר מאי פעם, כדאי שנעביר את משימת הקידום שלנו למקצוענים. עם שנים של ניסיון בקידום אתרים בגוגל וכישורי כתיבה מגוונים, אני עומד לרשותך לכל אורך הדרך ואשמח לסייע לך לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת. כדי להתחיל, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן עכשיו ואחזור אליך בהקדם.