קידום דף נחיתה בגוגל – עד כמה זה ישים?

מסך עמוד נחיתה מקשר לגוגל

במשך כל השנים שיצא לי ללוות בעלי עסקים בתהליכי קידום אורגני, אחת השאלות הנפוצות ביותר שחזרו על עצמן היא האם קידום דף נחיתה בגוגל הוא אפשרי. כמו תמיד, התשובה תלויה במידה רבה במטרות שלנו והבחירות שנעשה לטווח הארוך. כאן, ריכזתי עבורך את כל השיקולים.

לבניית נוכחות דיגיטלית לעסק יש המון מטרות. היא מאפשרת לשפר את המודעות למותג, מושכת קהלים חדשים, בונה שיח סביב המוצרים והשירותים שלך ומרעננת את המותג. אבל בסופו של דבר, השאיפה העיקרית שלנו היא שההשקעה הזו תשפיע על השורה התחתונה. כשזה מגיע למכירות בפועל אין ספק שדפי נחיתה הם מהכלים החשובים ביותר שנשקיע בהם. עבור הרבה בעלי עסקים עמוד הנחיתה הוא דרך לנסות את המים לפני שיתחייבו לאתר. עם זאת, הם מאפשרים לבנות מסעות לקוח מהירים, יעילים וממירים גם אם כבר יש לנו אתר. השיטה הקלאסית לקדם את עמוד הנחיתה היא לקשר אליו ממודעות ממומנות בגוגל או לפוסטים ברשתות החברתיות. עם זאת, יש לא מעט בעלי עסקים שתוהים האם ניתן לבצע קידום דף נחיתה בגוגל באופן אורגני.

אז כששואלים אותי את השאלה הזו, אני נוהג לענות בתשובה הכי מרגיזה שיכולה להיות – זו לא השאלה שאתם צריכים לשאול. העובדה הפשוטה היא שאין עמוד אינטרנט שלא ניתן לשפר את הסיכויים שלו לדירוג. השאלה האמיתית היא לא האם זה אפשרי, אלא עד כמה כדאי לנו להשקיע בפרקטיקה כזו על עמוד בודד ומה הן האלטרנטיבות שלנו. כאן, נראה איך עושים קידום אורגני לדף נחיתה ונבחן אילו אתגרים והזדמנויות התהליך הזה מציע.

נתחיל מהבייסיק – מה זה בעצם דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף עצמאי המיועד להניע משתמש לפעולה ספציפית. הוא מכונה ככה כי ברוב המקרים, הוא מופנה ממודעות או פרסומים ברשתות ו"מנחית" גולשים ישירות אל ההנעה לפעולה. לרוב הפעולה תהיה השארת פרטים בטופס. עמודי נחיתה יכולים להזמין לוובינרים, להירשם לרשימות תפוצה ועוד לשלל מטרות אחרות. עם זאת, הרוב המכריע של העמודים מיועדים למכירות. בניגוד לדפי אינטרנט רגילים, שבדרך כלל יש להם מטרות רבות ומעודדים חקר והעמקה, דפי נחיתה ממקדים את המשתמש ישירות בפעולה.

איך מתבצע קידום דף נחיתה בגוגל?

קידום אורגני בגוגל מורכב מטווח רחב של פרקטיקות וחשיבה אסטרטגית ארוכת טווח. בהרבה מובנים, זהו מהלך שאינטואיטיבית מרגיש מנוגד למטרות הקצרות טווח של עמודי הנחיתה. מצד שני, אין ספק ששיפור הדירוג יכול לשפר את החשיפה של העמוד. כל קליק שנוכל לקבל בחינם, יכול לשפר משמעותית את ה-ROI שלנו ובמובן הזה, קידום עמוד נחיתה יכול לתרום. בהתחשב בעובדה שגולשים נוטים לתת אמון גבוה יותר בתוצאות האורגניות, הקליקים האלו יכולים להיות גם ממירים יותר.

השקעה בביטויי המפתח הנכונים

כאן כדאי שניקח בחשבון נקודה קריטית – יש לנו עמוד אחד בלבד לבצע בו אופטימיזציה. יש גבול לביטויים שנוכל לשלב ולכמות התוכן שנוכל להכניס.

לכן, אסטרטגיות קידום אתרים רגילות לא יעבדו כאן. הדרך היעילה ביותר תהיה להשקיע בביטוי מפתח אחד או שניים, ומומלץ שיהיה מדובר בביטוי זנב ארוך. ביטויים ספציפיים עם כוונות רכישה יהיו מכוונים לקהל הספציפי שלנו והסיכויים שהם יהיו ממירים הם גבוהים יותר. בנוסף, יש להם סיכוי גבוה יותר לעמוד בתחרות.

לוותר על קישורים חיצוניים

אין ספק שבאסטרטגיית קידום אתרים בגוגל, חשוב להשקיע בבניית פרופיל קישורים חזק. כשזה מגיע לקידום דף נחיתה בגוגל, אמנם, לא מומלץ להשקיע מאמצים כאלה. ברוב המקרים, פרופיל קישורים כזה יזכה לדירוג נמוך מאוד מגוגל שיעלו על הניסיון החלש הזה. קישור לעמוד יחיד ברוב המקרים פשוט לא יעבוד.

אתגרים מרכזיים בתהליך קידום דף נחיתה בגוגל

על אף כל מה שציינו, רוב הסיכויים שגם המאמצים האלו לא ייקחו אותנו רחוק אם ננסה לקדם את האתר בשיטות SEO מסורתיות. אלו כמה סיבות עיקריות למה התהליך הזה מוגבל במקרה הטוב:

  • גוגל מדרג בין השאר על פי איכות ועומק התוכן – יש גבול כמה נוכל להשקיע בתוכן בעמוד שאמור להיות קצר וענייני.
  • גם אם נצליח להגיע לדירוג יפה בגוגל, ללא עדכון תמידי של התוכן נאבד את הסמכות עם הזמן. עמודי נחיתה נוטים להישאר סטטיים ולכן, ברוב המקרים לא נעדכן אותם בכלל.
  • זהו עמוד שלרוב יהיה בלי "אבא ואמא". גוגל נוטה לדרג נמוך יותר עמודים ללא פרטי התקשרות, שמות בעלים ספציפיים או תוכן שיכול לחבר את המותג לאדם אמיתי. גם האלמנט הזה יכול לפגוע משמעותית בדירוג.

אז מה עושים?

בגדול, יש לנו שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה, היא להמשיך באסטרטגיה הקיימת ולוותר על הקידום האורגני, או ליישם את הכלים המצומצמים שכן יכולים לעבוד כדי לתת את הדף הבודד שלנו את הסיכויים הטובים ביותר. גם במקרה הזה, אני תמיד אמליץ ללקוחות שלי להשקיע באתר מלא שניתן לקדם ביעילות, לעדכן בו תוכן ולבסס את סמכות האתר. גם אם יש לנו עמודי נחיתה שנועדו למטרה ממוקדת, זוהי בהחלט תוספת בלבד וממש לא תחליף לעוצמה שיש לאתר.

האופציה השנייה, אמנם, היא המומלצת ביותר. האסטרטגיה היעילה ביותר שניתן לנקוט בה היא להשתמש בדומיין האתר שלנו כפלטפורמה למעין עמודי נחיתה. במקום ליצור פלטפורמה מנותקת לחלוטין, ניתן למנף אסטרטגיית קידום אתרים קיימת כדי להעצים גם את דפי הנחיתה שלנו. בתחילת העמוד, ניצור את המבנה הקלאסי של עמוד הנחיתה שיהיה ממוקד פעולה, מצומצם ועם כוח מכירה. בהמשך העמוד, נוסיף תוכן להרחבה שיעשיר את העמוד ושנוכל תמיד לעדכן אם נרצה כדי לשמור על רלוונטיות.

גם כאן, אנחנו נאלצים לוותר על משהו. העמוד יהיה מחובר לשאר האתר, מה שפותח פתח למשתמש להמשיך ולטייל לנו באתר. אנחנו מאבדים את מסע הלקוח הסגור שלנו ואיתו את המיקוד של המשתמש. ובכל זאת, אם אנחנו מעוניינים לקדם אורגנית, אז כמו דמוקרטיה – זו אולי לא השיטה המושלמת, אבל היא הטובה ביותר שמצאנו עד עכשיו.

כתיבת תגובה

אסטרטגיה שיווקית מנצחת בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

מאמרים אחרונים

הרשמה לניוזלייטר

עקבו אחרי

זה הזמן לתת לתוכן שלך דחיפה אדירה קדימה

 כיום, כשמנועי החיפוש דורשים תוכן איכותי יותר מאי פעם, כדאי שנעביר את משימת הקידום שלנו למקצוענים. עם שנים של ניסיון בקידום אתרים בגוגל וכישורי כתיבה מגוונים, אני עומד לרשותך לכל אורך הדרך ואשמח לסייע לך לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת. כדי להתחיל, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן עכשיו ואחזור אליך בהקדם.