קידום אתרים לעסקים קטנים – מדריך שימושי

שלט פתוח לקידום אתרים לעסקים קטנים

בישראל פועלים מעל ל-600 אלף עסקים רשומים. מעל ל-99% מהם נופלים תחת הקטגוריה "עסק קטן" או בינוני. אין ספק שניהול עסק הוא תמיד מורכב וסוחט נפשית, אבל כשטסים סולו, התחושה לעתים קרובות היא שהמשימה הזו היא על גבול הבלתי אפשרית. ובינינו, מדובר על הרבה יותר מחוויה אישית. כי אם רק נתבונן בחסמים שעומדים היום בפני בעלי עסקים במשק הישראלי, נהיה חייבים להגיע למסקנה שלמעשה כל עסק קטן שמצליח להחזיק את הראש מעל המים הוא בעצם נס גלוי. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד עבור עסקים ברחבי העולם, והעסקים הקטנים בישראל אינם יוצאי דופן. משבר הקורונה טרף את הקלפים ומבחן אחד הפריד בין השורדים והקורסים – ההשקעה בנוכחות הדיגיטלית. לאלו מאיתנו שעוסקים בתחום ומבינים את כל היתרונות שיש לשיווק הדיגיטלי, לא היה מדובר בנתון מפתיע. ואכן, אנחנו רואים היום עלייה משמעותית בביקוש לקידום אתרים לעסקים קטנים.

עסקים קטנים נדרשים להתמודד עם מחזור כספים נמוך ורגולציה כבדה. רבים מהם לא מצליחים להעביר בסוף החודש משכורת לבעל העסק. ישראל ממוקדת נכון להיום במקום ה-54 במדד הקלות להקמת וניהול עסק של הבנק העולמי. במציאות כזו, בה מעל ל-90% מהעסקים הקטנים לא שורדים את השנה הראשונה, אין לנו את הפריבילגיה להחמיץ הזדמנות לקהלים חדשים ומקורות הכנסה מגוונים יותר. עבור עסקים מהצפון והדרום, שמתמודדים עכשיו עם פינויים וירידה בביקורים פיזיים, זו לא פחות מקריאת השכמה. אז מאיפה מתחילים בעצם? כאן, נבחן כמה אסטרטגיות קידום אתרים לעסקים ממגוון תחומים ותעשיות שפועלים בהיקף קטן ומעוניינים בדריסת רגל משמעותית בדיגיטל.

קידום אתרים לעסקים קטנים – למה הוא כל כך חשוב?

לפני שנצלול לאסטרטגיות היעילות ביותר, אולי בכל זאת כדי להתעכב על השאלה "מה יוצא לי מזה". אחרי הכול, למרות שהנתונים מדברים בעד עצמם ושיווק דיגיטלי הוא אחד הכלים החזקים ביותר היום להזניק עסקים קטנים, יש עוד הרבה מהססים. לעתים זה נובע מטכנופוביה או חוסר אמון במדיומים החדשים. עם זאת, ברוב המקרים, החסם העיקרי הוא עומס רגשי. כשרודפים כל הזמן אחרי הזנב של עצמנו, קשה לחשוב מחוץ לקופסא ולהתחיל לבנות אסטרטגיות חדשות. לכן, חשוב שנקבל את הסיוע הנכון ונשתף פעולה עם מישהו שלא רק ייתן לנו את הכלים לקדם את האתר, אלא גם יוריד את כל ההיבט הזה בניהול העסק מהראש שלנו ויגיע אלינו עם תוצאות נטו. אז מה בכל זאת מרוויחים מקידום אתרים עבור העסק הקטן?

לשפר את המודעות למותג

ככל שהאתר שלך מדורג גבוה יותר במנועי חיפוש, בכמה שיותר ביטויים, ככה יותר אנשים נחשפים למותג ומודעים לקיום העסק. המודעות הזו באה לידי ביטוי בשני אופנים עיקריים:

  • באזז – אנשים מתחילים לדבר על המותג שלך והופכים אותו לרלוונטי
  • כמות כניסות לאתר – חשיפה גבוהה מגבירה את הסבירות לביקורים באתר מה שבסופו של דבר עם האסטרטגיה הנכונה מוביל לעוד מכירות.

קידום אתרים מגביר את נפח הכניסות לאתר ובנייה נכונה של האתר עם כתיבה שיווקית חכמה, חוויית משתמש נוח ותכנון אסטרטגי של העמודים שלך, יאפשר לך להמיר את הגולשים ללקוחות נאמנים.

להגיע לקהל היעד שלך בשלב מוקדם

אחד היתרונות העיקריים שמספק קידום אתרים לעסקים קטנים הוא הגישה הגבוהה לקהלים מדויקים. בסופו של דבר, גוגל מספק תשובות לשאלות, והוא משקיע לא מעט משאבים כדי להבטיח שגולשים יקבלו את התשובות הרלוונטיות ביותר לכל שאלה. הקידום מבטיח שהאתר שלך יהיה התשובה הרלוונטיות ביותר לשאלה: "מי יכול לפתור את הבעיה שלי?". עם תוכן איכותי שנוגע בנקודות הכאב של הקהל, קופירייטינג רענן ומחקר ביטויי מפתח מעמיק, ניתן להגיע לקהל שלך במדויק.

יתרון תחרותי

כפי שאמרנו, ישנם לא מעט בעלי עסקים שלא משקיעים היום בקידום האתר שלהם או בנוכחות דיגיטלית בכלל. זו ההזדמנות שלך לצבור יתרון עליהם. עסקים קטנים יכולים לעקוף גם חברות גדולות עם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי נכונה.

קידום אתרים לעסקים מבטיח זמינות 24/7

הלקוחות שלך כבר לא צריכים להיות תלויים בשעות הפתיחה שלך ומקבלים מענה בכל רגע.

קידום אתרים לעסקים קטנים הוא חסכוני יותר בטווח הארוך

במקום להשקיע הון תועפות במודעות ממומנות, שילוט, פרסומות ברדיו ועוד שלל כלי פרסום שתלויים בהשקעה הכספית שלך, קידום האתרים משקיע בסמכות האתר שלך במנועי החיפוש. בסופו של דבר, הנוכחות שלך תישמר ותספק לך תדמית יוקרתית בצורה האמינה ביותר בעלויות נמוכות בהרבה מאלו שמציעים כלים אחרים.

אז איך בונים תוכנית אידיאלית לקידום אתרים לעסק הקטן? אלו כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

לשבור את הגבולות הגיאוגרפיים

כל עוד אנחנו לא מקדמים את האתר, אנחנו תלויים למעשה בעיקר באנשים שכבר מכירים את העסק ומחפשים אותו ברשת. וזה יכול להסביר את העובדה שהרבה בעלי עסקים קטנים טוענים שהם "בנו אתר ולא יצא מזה כלום". בניית האתר היא רק שלב ראשון בתהליך עומק שמשנה את כל האופן שבו העסק מציג  את עצמו. הוא יוצר פנים חדשות שמוצגות לקהלים רחבים יותר. מהרגע שנבין שאנחנו כבר לא משווקים לסביבה המיידית שלנו, אלא פונים לקהילת משתמשים בכל רחבי הארץ שאינה תלויה יותר במיקום העסק, כבר עשינו את הצעד הראשון לקראת אסטרטגיית קידום אתרים חכמה יותר. זה בא לידי ביטוי בקופירייטינג, בעיצוב ובכל האופן שבו אנחנו מציגים את המוצרים והשירותים שלנו.

להבין את הקהל שלך לעומק

ביצוע מחקר מעמיק יאפשר לך לא רק להבין איך הקהלים שלך מחפשים אותך בגוגל, אלא איזו שפה מאפיינת אותם, מה הבעיות העיקריות שלהם ובעיקר – מה המתחרים שלך פספסו עד עכשיו. כך ניתן להבטיח שהתוכן שיחכה להם באתר יספק להם מענה לבעיות ספציפיות. מענה כזה גם משפר את הדירוג בתוצאות וגם יבנה אמון בינך ובין קהילת המשתמשים.

להשקיע בביטויים מבוססי מיקום

נכון, אמרנו שקידום אתרים לעסקים קטנים חייב לפרוץ את הגבולות הגיאוגרפיים, אבל עדיין נשאלת השאלה איך הקהלים שלך נוטים לחפש שירותים כמו שלך. לרוב, שירותים ומוצרים שמציעים עסקים קטנים מחופשים על בסיס מיקום. ביטויים כמו "ההמבורגר הכי טוב בחולון" או "אינסטלטור רמת גן" לרוב מתאפיינים בנפח חיפוש גבוה ויאפשרו לך להגביר את החשיפה. אבל מה שחשוב אפילו יותר, הוא שלחיפושים כאלו יש כוונת רכישה גבוהה. מי שרוצה לדעת איפה נמצא ספק שירות בסביבה שלו יודע בדיוק מה הוא רוצה, זקוק לפתרון עכשיו ומחזיק כבר את אמצעי התשלום ביד. אלו החיפושים שאנחנו רוצים שיקפיצו את האתר שלנו.

להקים חשבון Google MY Business

חשוב לוודא שיש לך חשבון עדכני ומדויק שיספק את כל המידע על העסק ויקשר לאתר. בנוסף, מומלץ לעוד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות. זהו מאפיין שמטיס לאוויר דירוגי אתרים של עסקים קטנים.

קידום אתרים לעסקים קטנים מתחיל בתוכן איכותי

זה הזמן להשקיע בכתיבה שיווקית עם ערך אינפורמטיבי שבאמת מעניק תועלת לקוראים שלך. מפוסטים בבלוג האתר ועד לסרטונים עם מידע שימושי, מדובר בתוכן שיכול להזניק משמעותית את הדירוג שלך ולהניע את הקהלים שמבקרים באתר. גם כאן, הרלוונטיות לקהל היא קריטית. אם ניצור תוכן שמדבר את השפה שלהם ונוגע ישירות בבעיות שמעסיקות אותם, האתר שלך יהפוך עם הזמן לקהילה.

כתיבת תגובה

אסטרטגיה שיווקית מנצחת בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

מאמרים אחרונים

הרשמה לניוזלייטר

עקבו אחרי

זה הזמן לתת לתוכן שלך דחיפה אדירה קדימה

 כיום, כשמנועי החיפוש דורשים תוכן איכותי יותר מאי פעם, כדאי שנעביר את משימת הקידום שלנו למקצוענים. עם שנים של ניסיון בקידום אתרים בגוגל וכישורי כתיבה מגוונים, אני עומד לרשותך לכל אורך הדרך ואשמח לסייע לך לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת. כדי להתחיל, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן עכשיו ואחזור אליך בהקדם.