כולנו יודעים כבר שתוכן איכותי ומסרים קולעים הם המפתח לאסטרטגיית שיווק איכותית ויעילה בדיגיטל. על אף העובדה הזו, רובנו לא מעריכים לאילו רזולוציות התובנה הזו עשויה לרדת. המציאות בשטח היא שההבדל האמיתי בין תוכן בינוני לתוכן מנצח, יכול להיות טמון בפרטים הקטנים ביותר. אנחנו יכולים להשקיע בממשק יפהפה ומסקרן עם חוויית משתמש מושלמת, אבל בלי המילים שייטעו אמון במשתמש וינחו אותו לאורך כל מסע הלקוח, המאמצים שלנו תמיד יהיו חלקיים. אם תמיד תהית מה זה מיקרוקופי וכיצד הוא מעצים את חוויית המשתמש ואת מאמצי השיווק שלך לגבהים חדשים, המדריך הבא נכנס לעובי הקורה של התכנים הזעירים אך רבי העוצמה באסטרטגיית השיווק שלך.
אז מה זה מיקרוקופי בעצם?
במשפט אחד: מיקרוקופי הוא הקופירייטינג שאנו מיישמים בכל רכיבי המיקרו של הפלטפורמה הדיגיטלית. משפט מפוצץ נכון? אבל למעשה, העיקרון הוא פשוט מאוד.
מיקרוקופי כולל את כל שורות התוכן הקטנטנות שאנו פוגשים מדי יום על ממשקים דיגיטליים. אלו עשויים להיות התכנים על גבי כפתורים, שדות בטפסים, הנעות קטנות לפעולה ופופאפים באפליקציות ובאתרים שאנו משתמשים בהם. ניתן ליישם מיקרוקופי חכם וקולע בול אפילו בהודעות שגיאה או בתוכן שמופיע בזמן שהדפים נטענים. אין כמעט אלמנט שלא נוכל ליישם בו עיקרון זה.
למה מיקרוקופי הוא כה חשוב כחלק ממאמצי הקופירייטינג שלנו?
נתחיל בניסוי קטן, אילו מההנעות הבאות לפעולה משפיעות עליך יותר?
- להרשמה לניוזלטר
- להרשמה לניוזלטר עכשיו
- גם אני רוצה לקבל הטבות שוות מדי שבוע
סביר מאוד להניח שהאפשרות השלישית היא זו שתניע אותך להקליק. המשתמש הדיגיטלי סורק את התוכן במהירות ונע במהירות להצעות הבאות. בשברירי השנייה שיש לנו, חשוב שנעמיד לרשותו מידע חיוני ואת כל היתרונות שהפעולה תספק לו. כך אנו בונים אמון, מבהירים בדיוק מה אנו מציעים ומעלים משמעותית את הסיכויים שנייצר ליד חדש שנוכל לנהל במשפך השיווקי שלנו.
זהו סוד הקסם של המיקרוקופי.
ביסוס מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח
כעת, כשהבנו מה זה מיקרוקופי ומדוע הוא חשוב, שווה להעלות לשאלה מדוע זה בעצם קורה. הכול מתחיל ונגמר בתלות הבלתי ניתנת לניתוק שלנו כבני אדם בשפה. שפה עקבית, תקשורתית וברורה היא המפתח ליצירת אמון ולבניית הציפיות שלנו אחד ואחת מהשני. כיום המשתמשים כבר מצפים לקבל מסרים ברורים והנעות לפעולה שיבהירו להם בדיוק מה יקבלו עבורן. כיום, כשאורבים כל כך הרבה מעשי הונאה ומניפולציות שונות ברשת, כל מילה יכולה לקבוע האם המשתמש יסמוך עליך.
חלק ניכר מהאלמנט המניע לפעולה של כתיבת קופירייטינג פועל על הקורא באופן לא מודע. המשימה שלנו היא לזהות את נקודות הכאב והחשש הלא מודעות הללו ולספק להן מענה בכמה מילים פשוטות. גם משפט כמו "להתנסות חינם ללא צורך בכרטיס אשראי" עשוי להיות אימפקט אדיר. אף אחד מאיתנו לא שש למסור פרטי כרטיס אשראי והצעה כזו יכולה להפיל לא מעט מחסומים בשלב קריטי בהיכרות שלך עם הלקוח החדש.
מיקרוקופי קטן וחכם כמו "להרשמה לתוכנית המבצעים בשלושה צעדים שייקחו לך פחות מדקה", מחדד למשתמש עד כמה פשוטה ההרשמה וכי הוא לא הולך להיגרר לתהליך מייגע שהולך לעצבן אותו ולבזבז לו את הזמן. במציאות בה מתנהלים כיום דפוסי השימוש בדיגיטל, זה יכול לעשות את כל ההבדל בין מכירה לנטישה.
איך נכתוב מיקרוקופי מנצח?
אז מה זה מיקרוקופי יעיל? ישנן כמה תכונות יסוד שהופכות מיקרוקופי לכזה שקולע בול במטרה:
מודעות לצרכי המשתמש
היכרות עם צרכי המשתמשים, העקרונות הבסיסיים המסבים להם תסכול במהלך צריכת מידע ורכישת מוצרים ברשת והיעדים שלהם, הם המפתח לכתיבת קופירייטינג בכלל ומיקרוקופי בפרט. כדאי שנהיה מודעים לכלל האלמנטים הרגשיים והפסיכולוגיים שהמשתמש ניצב בהם בכל נקודה במסע הלקוח. ככל שניישם אותם יותר בכתיבה, כך המיקרוקופי יהיה איכותי יותר.
קצר ולעניין
גם אם לא ברור לך עד הסוף מה זה מיקרוקופי, דבר אחד בטוח. השם עצמו מעיד על כך – זה חייב להיות קצר. התוכן נועד לסייע למשתמשים לנוע לנקודה הבאה בחוויית המשתמש כמה שיותר מהר ובצורה חלקה. לכן, חשוב שנשקול מילים ונשמור על הדברים קצרים.
זה פשוט צריך להיות חמוד
אסור לנו להישאר ענייניים בלבד. הרכיבים הקטנים הללו הם שמעניקים את חוויית המשתמש הייחודית למותג שלך. חשוב שהמסרים הללו יהיו קלילים, כיפיים ובעיקר, כאלו שמשקפים את הערכים של המותג שלך.