זו הסיבה שמאגר אל תתקשר אלי הוא בשורה מצוינת לאנשי שיווק דיגיטלי

תיקון 61 החדש לחוק הגנת הצרכן עושה מהפכה באחת התופעות המתסכלות ביותר שחווים כיום צרכנים – ספאם טלפוני. יוזמת "אל תתקשר אלי" הולכת לעשות שינוי אדיר באופן בו בעלי עסקים בוחרים לשווק את עצמם ואם תשאלו אותי? זו הבשורה הטובה ביותר שקיבלתי השנה.

לפני שנה, עשיתי טעות פטאלית ושילמתי עליה מחיר כבד. עשיתי בדיקה באתר השוואת מחירים כדי למצוא את הדיל המשתלם ביותר לאינטרנט סיבים למשרד. תוך זמן קצר, הוצפתי בשיחות טלפון ממחלקת המכירות של כל ספקי הרשת בארץ. לא משנה כמה פעמים דרשתי שיסירו אותי מרשימת התפוצה שלהם, השיחות המשיכו להיכנס ורק אחרי שהבהרתי להם שכל השיחות מוקלטות ואני כבר מכין את כתב התביעה, השיחות הפסיקו.

אבל הסיפור שלי הוא רק טיפה בים.

מי שלא קיבל שיחת טלפון ממוסדות קבר רחל או ממערך המכירות של "הוט" שירים את ידו. אם נרשה לעצמנו להיות כנים לרגע, מדובר באחת מהתופעות שכולנו אוהבים לשנוא. יש מעט תענוגות בחיים שיכולים להשתוות להוצאת קיטור על עוד טלפן מכירות מסכן שתפס אותנו ברגע הכי לא מתאים. אלו סוגי אסטרטגיות שיווקיות שקרובות יותר לסטוקינג של אקס אובססיבי מאשר לתחילתה של ידידות מופלאה בין מותג וצרכן. עכשיו, נראה שהמסורת ארוכת השנים הזו עשויה להגיע אל סופה.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט לשנת 2023: אל תתקשר אלי – אני כבר אתקשר אליך

בסוף החודש שעבר, רעשה וגעשה כל הרשת סביב הודעה מרגשת חדשה: מאגר אל תתקשר אלי יוצא לדרך. החל מה-1 בינואר 2023, יוכל כל תושב בישראל להיכנס אל מאגר שמנוהל על ידי הרשות להגנת הצרכן ומרגע זה, אסור יהיה לכלול את המספר שלו ברשימות תפוצה. עבורנו כאנשי שיווק, משמעות הדבר היא שבכל פעם שנבנה רשימת תפוצה, נצטרך לבדוק תחילה מול המאגר של הרשות האם מותר לנו לכלול את המספר.   

אנשי מקצוע רבים המעניקים שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים, חוששים מאוד מהמהלך הזה ומאמינים שהוא יפגע באופן משמעותי בהמרות שלהם. אז יש לי חדשות בשביל כולכם – זו לא גזירה, זו קריאת השכמה! עולם השיווק הדיגיטלי השתנה באופן דרמטי וכיום, סוגי אסטרטגיות שיווק המבוססות על עיקרון Push (כלומר, "לדחוף" הצעות לצרכנים מזדמנים שלא הביעו שום עניין), כבר פשוט לא רלוונטיות. המאגר החדש פותח בפניכם הזדמנות חשובה מאין כמותה לעבור לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי חדשנית, חכמה ושהולכת יד ביד עם המגמות העדכניות ביותר בדיגיטל.

למה ספאם כבר לא רלוונטי לאסטרטגיית שיווק באינטרנט של המאה ה-21?

יחד עם כל הטוב שהדיגיטל הכניס לחיינו, אין ספק שספאם הוא אחת מהרעות החולות המרכזיות שהגיעו איתו. כולנו מוצפים בדוא"ל ושיחות טלפון המגיעות אלינו לאחר שהתברר לנו שנכנסנו לרשימות תפוצה. זה מתחיל בהבעת עניין תמימה והופך להטרדה שקשה מאוד לעצור. זוהי בדיוק נקודת הכאב שעליה הוקם מאגר אל תתקשר אלי. אלא שאסטרטגיית שיווק באינטרנט שמבוססת על קניית רשימות תפוצה אינה רק בעייתית ולא מוסרית, אלא פשוט לא יעילה. אלו כמה הסיבות המרכזיות לכך.

פגיעה בלקוחות פוטנציאליים

לא משנה באילו סוגי אסטרטגיות שיווקיות אנו בוחרים לנקוט, לכולנו מטרה אחת משותפת – אנו רוצים לרקום מערכות יחסים ארוכות ויציבות עם קהלי היעד שלנו. טלפונים לא רצויים שמעולם לא ביקשנו לקבל היא לא התחלה טובה למערכת יחסים כזו. כל אחד מהאנשים שיירשם ל"אל תתקשר אלי" הוא ההוכחה החיה לעובדה הזו.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט שפוגעת במוניטין הארגון

כולנו יודעים שאם מישהו באמת מוצא חן בעינינו, עדיף שלא ניראה נלהבים מדי. העיקרון הזה נכון באהבה בדיוק כמו שהוא נכון למכירות. מותגים שמאמינים בערך המוסף שלהם צריכים היום רק להציג את היתרונות שלהם ולהבטיח שיקבלו חשיפה גבוהה לקהלים שלהם. הביטחון השקט הזה לרוב מושך הרבה יותר לידים מהצעות בלתי פוסקות שנכנסות עד למרחב הפרטי ביותר של הצרכן. במילים אחרות, מי שיודע שהוא טוב, לא צריך להזכיר את זה כל רגע למי שסביבו. במובן הזה, שימוש בשיחות מכירה עם רשימות תפוצה עשוי להזיק לתדמית של המותג שלך.

מסר שיווקי טוב חייב להיות פרסונלי

סוגי אסטרטגיות שיווקיות שעובדות כיום בדיגיטל הן אלו שמפנימות את העיקרון יקר הערך הזה. הצרכן רוצה להרגיש שאנחנו מכירים ומבינים אותו, שברור לנו באמת למה הוא זקוק. אף אחד לא רוצה להרגיש כמו עוד מספר ברשימה.

שיווק בהרשאה – נעים להכיר

כיום, עסקים שמכבדים את עצמם בוחרים לאמץ אסטרטגיית שיווק באינטרנט המבוססת על עיקרון השיווק בהרשאה. את המונח טבע איש השיווק סת' גודין בספרו הנושא את אותו שם. העיקרון הוא פשוט מאוד: כיום, כשגולשים משתפים אותנו ברצון בהעדפות הצרכניות שלהם ומחפשים באופן פעיל מוצרים ושירותים ברשת, אין שום צורך שנרדוף אחריהם. בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי המיישמת שיווק בהרשאה, תאפשר לך לייצר מסרים פרסונליים, לגייס גולשים בשלים לרכישה ובעיקר – לנהל עסקים המושתתים על אמון וכבוד, כאלו שמייצרים מערכות יחסים ארוכות טווח.  

במובן הזה, מאגר אל תתקשר אלי הוא לא מכת מוות לאנשי שיווק – אלא המסמר האחרון בארון המתים של סוגי אסטרטגיות שיווקיות שכבר מזמן אבד עליהן הכלח.

כתיבת תגובה

אסטרטגיה שיווקית מנצחת בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

מאמרים אחרונים

הרשמה לניוזלייטר

עקבו אחרי

זה הזמן לתת לתוכן שלך דחיפה אדירה קדימה

 כיום, כשמנועי החיפוש דורשים תוכן איכותי יותר מאי פעם, כדאי שנעביר את משימת הקידום שלנו למקצוענים. עם שנים של ניסיון בקידום אתרים בגוגל וכישורי כתיבה מגוונים, אני עומד לרשותך לכל אורך הדרך ואשמח לסייע לך לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת. כדי להתחיל, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן עכשיו ואחזור אליך בהקדם.